ELAMUS PLUSS OÜ REISITINGIMUSED

1. Üldsätted

1.1. Käesolevates reisitingimustes (edaspidi Tingimused) on Reisikorraldajaks Elamus Pluss OÜ ja Reisijaks Reisikorraldaja poolt korraldataval reisil osaleja.

1.2. Vahendajaks on Reisikorraldaja poolt koostatud pakettreisi vahendav isik.

1.3. Reisiteenuse lepinguks on Reisikorraldaja ja Reisija vahel sõlmitud leping, mille alusel kohustub Reisikorraldaja osutama Reisijale reisiteenuseid ning Reisija kohustub maksma selle eest tasu (edaspidi Reisiteenuse maksumus). Tingimused on Reisiteenuse lepingu lahutamatuks osaks.

1.4. Käesolevates Tingimustes nimetatud reisiteenustena on käsitletavad vaid Reisikorraldaja poolt osutatavad vähemalt kahe eri liiki reisiteenuste kogumid samaks reisiks ehk pakettreisid. Tingimused ei reguleeri Reisikorraldaja poolt pakutavate üksikute reisiteenuste osutamist.

1.5. Reisikorraldajal on õigus kehtestada Tingimuste juurde lisa- ja eritingimusi, mis võivad osaliselt muuta ja/või jätta Tingimused osaliselt kohaldamata. Sellised olukorrad võivad olla eelkõige liinilendudel põhinevate pakettreiside puhul, samuti ühekordselt pakutavate ja/või kindla ajavahemiku kestel reklaamitavate reisiteenuste puhul, eelkõige viimase hetke pakkumised, müügiedendamise kampaaniate raames tehtavad soodus- või eripakkumised.

2. Reisiteenuse lepingu sõlmimine ja jõustumise tagajärjed

2.1. Enne Reisiteenuse lepingu sõlmimist tutvub Reisija Reisikorraldaja või Vahendaja poolt Reisijale tutvumiseks esitatud standardinfo teabelehe, lepingueelse teabe ning Tingimustega.

2.2. Reisiteenuse leping loetakse sõlmituks hetkest, mil Reisija või tema esindaja on tasunud Reisiteenuse eest ettemaksu. Kui vastavalt Tingimustele peab Reisija koheselt tasuma kogu Reisiteenuse maksumuse, loetakse Reisiteenuse leping sõlmituks hetkest, mil Reisija on selle vastavalt tasunud.

2.3. Reisiteenuse maksumuse tasumisega (sh ettemaksu tasumisega) kinnitab Reisija, et on tutvunud Reisiteenuse lepingu tingimustega ning nõustub nendega.

2.4. Reisiteenuse lepingu sõlmimise tagajärjel muutub Reisikorraldajale siduvaks kohustus osutada Reisijale viimase poolt väljavalitud reisiteenuseid ning Reisijal tasuda kõik tasumata Reisiteenuse maksed. Kui Reisikorraldaja ja Reisija ei lepi kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kokku teisiti, on Reisikorraldaja kohustus osutada reisiteenuseid piiratud Reisikorraldaja poolt oma kodulehe, reisikataloogi või suunatud pakkumise vahendusel Reisijale teatavaks tehtud reisikirjeldusega.

3. Reisiteenuse eest tasumine

3.1. Juhul, kui reisiteenuse väljavalimisel (broneerimisel) on reisi alguseni jäänud rohkem kui 30 kalendripäeva, tasub Reisija hiljemalt reisikinnituse väljastamisele 3 järgneva tööpäeva jooksul Reisikorraldajale ettemaksuna reisikirjelduses täpsustatu kohaselt vähemalt 20% Reisiteenuse maksumusest. Sellisel juhul tasub Reisija ülejäänud Reisiteenuse maksumuse hiljemalt 30 kalendripäeva enne reisi algust. Reisiteenuste broneerimisel ajal, mil reisi alguseni on jäänud 30 kuni 7 kalendripäeva, tasub Reisija kogu Reisiteenuste maksumuse hiljemalt reisikinnituse väljastamisele järgneval tööpäeval. Reisiteenuste broneerimisel ajal, mil reisi alguseni on jäänud vähem kui 7 kalendripäeva, kohustub Reisija tasuma koheselt kogu Reisiteenuse maksumuse.

3.2. Juhul, kui reisiteenuse väljavalimisel (broneerimisel) on liinilendu sisaldava reisi alguseni jäänud rohkem kui 42 kalendripäeva, tasub Reisija hiljemalt reisikinnituse väljastamisele 3 järgneva tööpäeva jooksul Reisikorraldajale ettemaksuna reisikirjelduses täpsustatu kohaselt vähemalt 20% Reisiteenuse maksumusest. Sellisel juhul tasub Reisija ülejäänud Reisiteenuse maksumuse hiljemalt 42 kalendripäeva enne reisi algust. Reisiteenuste broneerimisel ajal, mil reisi alguseni on jäänud 42 kuni 7 kalendripäeva, tasub Reisija kogu Reisiteenuste maksumuse hiljemalt reisikinnituse väljastamisele järgneval tööpäeval. Reisiteenuste broneerimisel ajal, mil reisi alguseni on jäänud vähem kui 7 kalendripäeva, kohustub Reisija tasuma koheselt kogu Reisiteenuse maksumuse.

3.3. Kui Reisija jätab kokkulepitud Reisiteenuse maksumuse (sh ettemaksu) ettenähtud ajaks maksmata, siis Reisiteenuse lepingut ei ole sõlmitud ning Reisikorraldajal on õigus broneering tühistada.

3.4. Juhul, kui Reisija on tasunud ettemaksu, kuid ei ole tasunud tähtaegselt kogu Reisiteenuse maksumust, on Reisikorraldajal õigus Reisiteenuse lepingust taganeda. Reisikorraldajal on sellisel juhul õigus nõuda reisijalt hüvitist Tingimuste punktis 5.4. nimetatud suuruses.

4. Reisiteenuste maksumus ja maksumuse suurendamine

4.1. Reisiteenuste maksumusse kuuluvad Reisiteenuse lepingus märgitud teenused. Kui Reisija jätab mõne Reisiteenuste maksumusse kuuluva teenuse kasutamata, ei ole tal õigust nõuda Reisiteenuse maksumuse vähendamist. Juhul, kui ei ole kokku lepitud teisiti, ei kuulu reisiteenuste hinna sisse viisa, ekskursioonid, reisikindlustus.

4.2. Reisikorraldajal on pärast Reisiteenuse lepingu sõlmimist ja tingimusel, et sellest teavitatakse Reisijat vähemalt 20 kalendripäeva enne reisi algust ette, õigus Reisiteenuste maksumust suurendada juhul, kui:

4.2.1. muutuvad Eesti Vabariigi või reisi sihtkohamaa maksud, lõivud ja teenustasud, tingimusel, et need mõjutavad Reisiteenuste maksumust ning Reisiteenuse maksumust suurendatakse selliste maksude, lõivude ja teenustasude tõusu võrra;

4.2.2. muutuvad veokulud, mis on tingitud kütuse või muude energiaallikate hinna muutumisest;

4.2.3. Reisiteenuse lepingus sisalduvate reisiteenuste osutamisega otseselt mitteseotud kolmandate isikute poolt kehtestatud maksu- või tasumäärade muutus, sealhulgas turismimaksude, maaletulekutasude, sadamate või lennu-jaamade sisse- ja väljasõidutasude muutus;

4.2.4. muutuvad Reisikorraldaja poolt reisiteenuste eest tasumise suhtes kohaldatavate valuutade vahetuskursid.

4.3. Reisiteenuse maksumuse suurendamisel võetakse aluseks Reisiteenuse lepingu järgne Reisiteenuse maksumus, millele liidetakse Tingimuste punktis 4.2. nimetatud teenuste ja/või maksude suurenemine ja/või vahetuskursi muutumine osas, mida ei ole eelnevalt arvestatud Reisiteenuste maksumusse.

4.4. Juhul, kui punktis 4.2 toodud asjaolud annavad alust Reisiteenuse maksumuse vähendamiseks, on Reisijal õigus alandada seda ulatuses, mis vastab punktis 4.2 toodud kulude vähenemisele pärast Reisiteenuse lepingu sõlmimist, kuid enne pakettreisi algust. Välja makstavast summast võib Reisikorraldaja maha arvata Reisiteenuse maksumuse vähendamise ja väljamaksetega seotud tegelikud halduskulud.

4.5. Reisija on kohustatud viivitamatult pärast Reisikorraldajalt Tingimuste punktis 4.2. nimetatud teate saamist tasuma Reisikorraldajale Reisiteenuse maksumuse suurendamise järgse hinna.

4.6. Kui Reisiteenuse maksumust suurendatakse pärast Reisiteenuse lepingu sõlmimist enam kui 10% võrra, on Reisijal õigus Reisiteenuse lepingust taganeda. Reisija peab Reisikorraldajat teavitama Reisiteenuse lepingust taganemisest 3 tööpäeva jooksul Reisiteenuse maksumuse suurendamise teate kättesaamisest. Teade, mis edastati elektroonilisel teel, loetakse kätte saaduks teate välja saatmisele järgneval päeval.

4.7. Kui Reisija Reisiteenuse lepingust taganeb, võib ta võtta vastu sama või kõrgema kvaliteediga asenduspakettreisi, kui Reisikorraldaja seda pakub.

4.8. Kui punktis 4.7 viidatud asenduspakettreis on madalama kvaliteedi või maksumusega, alandab Reisikorraldaja vastavas ulatuses Reisitasu.

4.9. Reisiteenuse lepingust taganemisel Tingimuste punktis 4.2. nimetatud põhjustel ning asenduspakettreisist keeldumisel kohustub Reisikorraldaja tagastama Reisijale Reisiteenuste maksumuse täies ulatuses hiljemalt 14 päeva jooksul pärast Reisija poolt Reisiteenuse lepingust taganemist.

5. Reisiteenusest taganemine või reisiteenuse muutmine

5.1. Reisija võib enne reisi algust Reisiteenuse lepingust igal ajal taganeda, arvestades punktis 5.4 toodud hüvitise määrasid.

5.2. Lisaks Tingimuste punktis 4.6 sätestatule on Reisijal enne reisi toimumist õigus Reisikorraldajale mõistlikku hüvitist maksmata Reisiteenuse lepingust taganeda juhul, kui sihtkohas või selle vahetus läheduses esinevad vältimatud ja erakorralised asjaolud, mis mõjutavad olulisel määral pakettreisi teenuse osutamist või reisijate vedu sihtkohta. Sellisel juhul tagastab Reisikorraldaja kõik Reisija poolt tehtud maksed, kuid Reisijal puudub õigus saada Reisikorraldajalt mis tahes täiendavat hüvitust tulenevalt ärajäänud reisist.

5.3. Reisijal on Tingimuste punktis 5.2. nimetatud põhjuse ilmnemisel õigus Reisiteenuse lepingust taganemise asemel nõuda reisiteenuste asendamist vähemalt samasuguse maksumusega reisiteenustega. Juhul, kui see osutub võimatuks, on Reisijal õigus nõuda reisiteenuste asendamist väiksema maksumusega reisiteenustega ja enammakstud summa tagastamist.

5.4. Reisija poolsel Reisiteenuse lepingust taganemisel muudel Tingimustes nimetamata juhtudel kohustub Reisija tasuma Reisikorraldajale hüvitist alljärgnevas suuruses:

5.4.1. 50% reisiteenuste maksumusest juhul, kui taganemise hetkel on reisi alguseni jäänud rohkem kui 30 kalendripäeva;

5.4.2. 75% reisiteenuste maksumusest juhul, kui taganemise hetkel on reisi alguseni jäänud 30 kuni 15 kalendripäeva;

5.4.3. 100% reisiteenuste maksumusest juhul, kui taganemise hetkel on reisi alguseni jäänud 15 või vähem kalendripäeva;

5.4.4. 100% reisiteenuste maksumusest juhul, kui Reisiteenuste leping on sõlmitud Tingimuste punktis 1.5. nimetatud pakkumise põhjal ning juhul, kui pakkumise tingimused näevad ette hüvitise tasumist kogu reisi maksumuse ulatuses.

5.5. Reisija poolseks Reisiteenuse lepingust taganemiseks loetakse ka juhtumit, mille kohaselt ei ole Reisija, ilma eelnevat taganemise avaldust esitamata, ilmunud ettenähtud ajal reisi alguspunkti ja/või Reisija ei saa reisi alustada puuduvate või nõuetele mittevastavate reisidokumentide tõttu. Sellisel juhul kohaldub vastavalt Tingimuste punktis 5.4. sätestatu.

5.6. Reisiteenuse lepingu muutmisel Tingimustes nimetamata juhtudel Reisija poolt kohustub Reisija hüvitama Reisikorraldajale kõik muutmisega seonduvad kulud, mille ulatuse ja tasumise tähtajad teatab Reisikorraldaja Reisijale hiljemalt 5 kalendripäeva jooksul arvates vastavasisulise teate saamisest.

5.7. Võimalikest reisitõrgetest tulenevate kahjude hüvitamiseks soovitab Reisikorraldaja sõlmida reisikatkemiskindlustuse.

6. Reisija kohustused ja vastutus

6.1. Reisija on kohustatud:

6.1.1. tutvuma käesolevate Tingimustega ning pakutavate teenuste kohta käiva üldinformatsiooni ja olulise teabega, mida on võimalik leida kas Reisikorraldaja poolt edastatud reisi tutvustusest, infokirjadest või Reisikorraldaja kodulehelt www.elamuspluss.ee;

6.1.2. reisidokumentide kättesaamisel kontrollima koheselt nende vastavust tema poolt soovituga ning võimalike ebatäpsuste ilmnemisel teavitama nendest viivitamatult Vahendajat või Reisikorraldajat;

6.1.3. reisi kestel järgima majutusasutuste ja transpordivahendite sisekorraeeskirju ning reisi sihtriigi ametivõimude ettekirjutisi;

6.1.4. oma käitumisega mitte häirima kaasreisijaid. Vastasel korral võidakse Reisijat reisile mitte lubada või reisilt kõrvaldada ja tal ei ole õigust Reisiteenuste maksumuse tagasisaamisele;

6.1.5. täitma Resikorraldaja, Vahendaja, instruktorite ja/või määratud grupijuhi asjakohaseid korraldusi;

6.1.6. tutvutama reisi eripäradest tulenevate ohtude ja riskidega. Reisilepingu sõlmimisega kinnitab Reisija, et on kaasnevatest ohtudest ja riskidest teadlik ning nõustub nendega (sh reisi tagajärjel tekkida võivad traumad, vigastused, invaliidsus või surm);

6.1.7. veenduma, et reisil osalemiseks nõutav isiklik varustus on tegevusele vastavate nõuete kohane.

6.2. Reisija vastutab:

6.2.1. kahju eest, mida tema tahtlik või vähemalt hooletu tegevus või tegevusetus põhjustab Reisikorraldajale, kaasreisijatele või kolmandatele isikutele;

6.2.2. sobiva reisikindlustuse hankimise, olemasolu ja kehtivuse eest;

6.2.3. oma reisidokumentide korrasoleku eest. Reisija kohustub kontrollima oma passi vm reisidokumentide vastavust nõuetele.

6.3. Juhul, kui Reisijale ei väljastata reisi sihtriiki või sinna jõudmiseks läbivatesse riikidesse viisat või ei lubata teda nimetatud riikidesse siseneda, kannab Reisija kõik enda tagasitulekuga seonduvad kulud ning Reisija ei oma õigust nõuda Reisikorraldajalt kasutamata Reisiteenuste maksumuse tagastamist.

6.4. Kui alaealine Reisija reisib ilma hooldusõigusliku isiku või muu õigustatud isikuta majutust sisaldava reisiga, kohustub Reisiteenuse lepingu sõlminud isik teavitama Reisikorraldajat võimalustest, kuidas Reisikorraldaja saab vahetu ühenduse reisil viibiva alaealise või isikuga, kes sihtkohas alaealise eest vastutab.

7. Reisiteenuse lepingu üleandmine

7.1. Kuni reisi alguseni võib Reisija anda oma Reisiteenuse lepingust tulenevad õigused ja kohustused üle teisele isikule, kes vastab kõigile reisil osalemiseks vajalikele tingimustele. Kui Reisija teatab Reisikorraldajale või Vahendajale püsival andmekandjal Reisiteenuse lepingu üleandmisest vähemalt 7 päeva enne reisi algust, loetakse, et Reisikorraldaja on andnud nõusoleku lepingu ülevõtmiseks. Reisiteenuse lepingu üle andmine vähem kui 7 päeva enne reisi algust on lubatud vaid Reisikorraldaja eelneval sõnaselgel nõusolekul.

7.2. Reisikorraldajal on õigus nõuda mõistlikku hüvitist Reisiteenuse lepingu üleandmise vormistamiseks. Hüvitis tuleneb Reisiteenuse lepingu üleandmise korraldamisega seotud kuludest (punkt 7.3), aga ka võimalike broneeringute ja lepingute lõpetamisest tegelike teenuseosutajatega ja uute lepingute sõlmimisest ning andmete muutmisest.

7.3. Reisija hüvitab Reisikorraldajale reisi ettevalmistamise ja korraldamisega seotud kulud (bürookulud) summas:

7.3.1. 60 eurot inimese kohta juhul, kui muutmise hetkel on reisi alguseni jäänud rohkem kui 30 kalendripäeva;

7.3.2. 90 eurot inimese kohta juhul, kui muutmise hetkel on reisi alguseni jäänud 30 kuni 7 kalendripäeva.

7.4. Reisikorraldaja teavitab Reisijat Reisiteenuse lepingu üleandmisega seonduvatest tegelikest kuludest ja esitab vajadusel üleandmisest tulenevate lisatasude, lõivude või muude kulude kohta tõendid.

7.5. Reisiteenuse lepingu ülevõtnud isik ja üleandja vastutavad veel tasumata Reisiteenuse maksumuse ja Reisiteenuse lepingu ülevõtmisega tekkivate võimalike lisatasude, lõivude ja muude kulude maksmise eest solidaarselt.

7.6. Reisikorraldaja muudab Reisiteenuse lepingut üksnes käesolevas peatükis sätestatud alusel ja korras ning kui Reisikorraldaja põhjendatult Reisiteenuse lepingu muutmisest keeldub, võib Reisija Reisiteenuse lepingust taganeda punkti 5.1 alusel. Reisijal ei ole kohustust hüvitada punktis 7.3. nimetatud kulutusi ja/või käesolevas punktis nimetatud kulutusi juhul, kui Reisija poolt tehakse muudatused Reisikorraldaja poolt pakutava lisateenuse „Paindlik reis“ raames.

7.7. Reisiteenuse lepingu kuupäeva ja/või Reisija nime muutmisel juhul, kui reisiteenuste osutamine põhineb liinilendudel, hüvitab Reisija Reisikorraldajale lennupileti(te) maksumuse täies ulatuses. Reisija hüvitab Reisikorraldajale lennupileti(te) maksumuse või/ja muud Reisikorraldajale tekkinud kulud ka juhul, kui Reisija taganeb Reisiteenuse lepingust ning taganemise aluseks ei ole Tingimuste punktis 5.2. nimetatud asjaolud, ja Tingimuste punktis 5.4. nimetatud hüvitis on väiksem lennupileti(te) maksumusest või/ja muudest Reisikorraldajale tekkinud kuludest.

8. Reisikorraldaja vastutus

8.1. Reisikorraldaja vastutab reisiteenuste osutamise eest Reisija ees, sõltumata sellest, kas lepingulised kohustused peab täitma tema ise või keegi teine.

8.2. Reisikorraldaja annab raskustesse sattunud Reisijale viivitamata asjakohast abi, eelkõige:

8.2.1. annab asjakohast teavet tervishoiuteenuste, kohalike ametiasutuste ja konsulaarabi kohta;

8.2.2. aitab Reisijat sidepidamisel ja alternatiivsete reisivõimaluste leidmisel.

8.3. Reisikorraldaja võib sellise abi eest nõuda Reisijalt tegelikult kantud mõistlike kulude hüvitamist, kui raskus on põhjustatud Reisija tahtluse või raske hooletuse tõttu.

8.4. Reisikorraldaja, Vahendaja või määratud grupijuht/instruktor tagab mõistlikus ulatuses ja tema võimuse piires grupi ohutuse. Sellest johtuvalt on tal õigus põhjendatult keelata reisija osalemine plaanitud tegevusel, kui see võib seada ohtu reisija enda, kaasreisijate või kolmandate isikute tervise või heaolu. See võib tuleneda mittepiiravalt näiteks reisija ilmnenud ebapädevusest, halvenenud tervislikust seisundist, füüsilisest või vaimsest võimetusest, nõuetele mittevastavast isiklikust varustusest või antud asjakohaste korralduste eiramisest.

8.5. Reisikorraldaja ei vastuta seadusega maksimaalses lubatud ulatuses:

8.5.1. vääramatu jõu tagajärjel (eelkõige loodusõnnetused, poliitilised vahejuhtumid, streigid vms.) tekkinud kahju eest;

8.5.2. Reisija enda tegevusest või tegevusetusest põhjustatud kahju eest;

8.5.3. Reisija haigestumise, kuriteo ohvriks langemise või muu Reisijaga juhtunud õnnetuse tagajärjel tekkinud kahju eest. Sellisel juhul kohustub Reisikorraldaja osutama Reisijale sellega kaasnevas asjaajamises igakülgset abi vastavalt Tingimuste punktile 8.2;

8.5.4. Reisija poolt valitud majutusasutuses ja/või reisi kestel kasutatavate transpordivahendites toimuvate tehniliste rikete eest, samuti majutusasutuse personali või transpordivahendite juhtide süülise käitumisega tekitatud kahjude eest;

8.5.5. juhtudel, mil Reisikorraldaja vastutus on piiratud rahvusvaheliste konventsioonidega.

8.6. Reisikorraldaja vastutus on piiratud kuni Reisiteenuse maksumuse kahekordse suuruseni, v.a. Reisija surma põhjustamise, talle kehavigastuste tekitamise või tema tervise kahjustamise eest.

8.7. Reisikorraldaja jaoks ei ole siduv Vahendaja poolt reisiteenuste müümisel esitatud informatsioon, mis ei kajastu Reisikorraldaja poolt esitatud pakkumises.

9. Reisikorraldaja õigus teha reisis muudatusi:

9.1. kui Reisikorraldaja ei saa temast sõltumatutel asjaoludel reisi reisikirjelduses esitatud kujul teostada, on tal õigus muuta Reisiteenuse lepingu tingimusi, sh vahetada majutusasutust või sõiduvahendit, muuta ajakava või teha reisis muid väheolulisi muudatusi, tingimusel, et reisi kvaliteet ja iseloom sellest oluliselt ei muutu. Muutustest teavitab Reisikorraldaja Reisijaid viivitamatult;

10. Reisikorraldaja õigus reis ära jätta

10.1. Reisikorraldajal on õigus reis ära jätta juhul, kui:

10.1.1. Reisikorraldaja poolt välja reklaamitud reisi kohtade arvust on täidetud vähem kui 80% ning Reisikorraldaja teavitab Reisijat reisi ära jätmisest vähemalt 30 päeva enne reisi algust;

10.1.2. vedaja, kes teostab Reisijate kohaletoomist ja tagasitoimetamist sihtkohast, tühistab oma lennud selliselt, et neid ei ole võimalik asendada;

10.1.3. Reisikorraldaja ei saa Reisiteenuse lepingut täita vältimatute ja erakorraliste asjaolude tõttu ning ta teavitab Reisijat sellest enne Reisiteenuse osutamise algust viivitamatult.

10.2. Juhul, kui reis on jäetud ära Tingimuste punktis 10.1 toodud asjaolude tõttu, on Reisijal õigus nõuda Reisiteenuse maksumuse tagastamist. Reisikorraldaja võib Reisijale pakkuda reisiteenuse asendamist vähemalt samasuguse maksumusega reisiteenusega. Juhul, kui see osutub võimatuks, on Reisijal õigus nõuda reisiteenuse asendamist väiksema maksumusega reisiteenusega ja enammakstud summa tagastamist või taganeda Reisiteenuse lepingust.

11. Puudused reisikorralduses ja nendest teatamine

11.1. Puuduseks reisikorralduses loetakse reisiteenuse mittevastavust esitatud reisikirjeldusele.

11.2. Puuduseks reisikorralduses ei või pidada:

11.2.1. reisi kui terviku seisukohalt väheolulisi muutusi või ilmnevaid asjaolusid, mille tekkimist on võimalik eeldada arvestades reisi sihtkohta, sh kultuurilisi eripärasid ja iseloomu;

11.2.2. sihtkohta ja/või sihtkohast väljuva lennu aja muutumist, kui sellega kaasneb reisi kogukestvuse muutus rohkem kui 8 tunni võrra võrreldes esialgselt kokkulepituga ja Reisikorraldaja on sellistest muudatustes teavitanud Reisijat vähemalt 14 päeva ette;

11.2.3. majutusasutuse või majutuseasutuse toa vahetumist vahetult enne väljasõitu või reisi ajal, kui põhjuseks on majutusasutuse ülebroneerimine, mis ei ole tingitud Reisikorraldajast ning tingimusel, et Reisikorraldaja asendab Reisija poolt väljavalitud majutusasutuse samaväärse majutusasutuse või toa samaväärse toaga;

11.2.4. Reisija poolt väljavalitud majutusasutuse ja selles pakutavate teenuste mittevastavust Reisija ootustele. Nimetatud põhjusel toimuva majutusasutuse vahetamisega seotud lisakulud kannab Reisija;

11.2.5. vahetult enne väljasõitu või reisi ajal majutusasutuses või selle vahetus läheduses alanud ehitustöid;

11.2.6. puuduseid teenuste osutamisel, milliste olemasolust või võimalikust esinemisest on Reisijat teavitatud enne Reisiteenuse lepingu sõlmimist.

11.3. Reisija on kohustatud viivitamatult ja kirjalikult teavitama Reisikorraldajat (eelkõige Reisikorraldaja esindajaid sihtkohas) või Vahendajat esinevatest puudustest või pretensioonidest reisikorralduse kohta. Puudustest teatamata jätmisel ei saa Reisija võimalike kahjunõuete esitamisel hilisemalt nendele tugineda.

11.4. Kui pretensioon rahuldatakse ja tekitatud kahju hüvitatakse sihtkohas, ei ole Reisijal õigust nõuda teistkordset hüvitamist või puudusega teenuse maksumuse alandamist Eesti Vabariigis. Kahju hüvitatakse või puudusega teenuse maksumus alandatakse proportsionaalselt puuduse olulisust ja puudusega teenuse maksumust arvestades.

11.5. Kui pretensioonile lahenduse leidmine sihtkohas osutub võimatuks, on Reisijal hiljemalt 10 päeva jooksul pärast Reisija naasmist esitada Reisikorraldajal kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis pretensioon. Ühtlasi tuleb nimetatud tähtaja jooksul esitada mistahes nõudmised ja avaldused, pretensioonile tuleb lisada nõude aluseks olevad dokumendid.

11.6. Reisikorraldaja ei vastuta Reisija pagasi vedamise ja säilimise eest. Võimalike kahjude vältimiseks on seetõttu soovitatav sõlmida kindlustusandjaga pagasikindlustuse leping.

12. Erimeelsuste lahendamine

12.1. Reisitingimuste tõlgendamisest tulenevad erimeelsused püütakse lahendada eelkõige Reisikorraldaja ja Reisija vaheliste läbirääkimiste teel. Kui vaidlust erimeelsust ei õnnestu lahendada läbirääkimiste teel, on tarbijal õigus pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametisse aadressil Sõle 23A, 10614 Tallinn; e-post info@ttja.ee.

12.2. Piiriüleste vaidluste puhul võib tarbija kasutada internetipõhist vaidluste lahendamise platvormi aadressil http://ec.europa.eu/odr.

12.3. Vaidlused, mida ei õnnestu lahendada kohtuvälisel teel, lahendatakse lahendatakse vaidlus tarbija elukohajärgses kohtus.

13. Isikuandmed

13.1. Reisikorraldaja töötleb Reisija isikuandmeid Reisiteenuse lepingu täitmiseks kooskõlas vastavate andmekaitseseadustega ja Elamus Pluss OÜ privaatsuspoliitikas määratletuga.

13.2. Reisilepingu sõlmimisel nõustub Reisija Elamus Pluss OÜ privaatsuspoliitikaga.


Kehtib alates 31.01.2020